A linguaxe si importa, e moito.
No terceiro obradoiro do EpDLab o alumnado de 1° B reflexionou con Roi sobre a importancia da linguaxe, sobre como nos inflúen os termos que se utilizan para comunicar certas noticias e referirse a determinadas persoas, sobre como nós mesm@s deberíamos fixarnos máis nas verbas que utilizamos para falar do mundo que nos rodea. […]
Formas de detectar bulos
Vídeo sobre bulos e fake news realizado no IES Praia Barraña de Boiro no marco do Obradoiro 3 de #EpDLab #EpDLab10
Segundo obradoiro: o discurso dos medios e as fake news
No segundo obradoiro desenvolvido neste mes de decembro traballamos sobre os discursos nos medios de comunicación, especialmente na súa relación cos prexuízos que afectan a colectivos minoritarios como as persoas migrantes, as mulleres e as minorías raciais. Analizamos diferentes noticias reais, tanto de prensa escrita como das redes, para reflexionar sobre como os a desinformación e so bulos son a base sobre a que se constrúe o discursos de odio. Aprendemos tamén como esa é unha ferramentas que contribúen a xustificar a exclusión e discriminación e que isto ten consecuencias directas na vida das persoa. Empregamos para isto vídeos e contidos de redes de xente coñecida polo alumnado para que conecten eses discursos que as veces lles chegan por canles aparentemente de entretemento. O obxectivo final da sesión é desenvolver o pensamento crítico coa intención de que sexan quen de [...]
2º obradoiro: bulos e fake news.
Toda a información que lemos e vemos nas redes e nos medios é fiable? Como recoñecer os bulos ou “fake news”? Por que en ocasións damos por certas informacións que non o son? […]
Obradoiro 1: aprendizaxes para o cambio social
Este ano, o primeiro obradoiro da décima edición de EpDLab (si, xa van q0e anos!) comezou cunha dinámica colectiva onde o alumnado compartiu as súas expectativas e necesidades en torno ás temáticas do proxecto. Durante a sesión, destacamos a educación como un dereito universal, esencial para crear un futuro máis xusto e igualitario para todas as persoas. A través dinámicas de pensamento colectivo, mapas sobre a distribución do acceso á educación ou estatísticas sobre a desigualdade, vimos como a educación é clave para reducir as diferenzas de oportunidades. Tamén, exploramos os ODS e coñecemos a traballo de mulleres activistas que loitaron pola educación, ofrecendo exemplos de cambio real. As conclusións do alumnado foron claras e reflexivas: "a educación é un dereito fundamental", "non todo o mundo teñen as mesmas oportunidades" ou “antes pensaba que as mulleres podían estudar e agora [...]
Con bullying non hai paz
Imaxes polo dereito á educación