Loading...
BLOG 2017-10-26T19:23:32+00:00
1701, 2019

A credibilidade da información está en xogo?

17 Xaneiro, 2019|Categorías: Blog, Centros de ensino, IES Castro Alobre, Medios, Micro-videos, Migracións, Racismo e Xenofobia|

Comezamos o ano cun interesante tema, Os bulos ou Fake news. O alumnado tivo que reflexionar acerca da veracidade ou falsedade de catro noticias. A conclusión foi que non é nada fácil distinguilas; por iso, debemos prestar atención e non quedarnos só co titular.

A lectura crítica dos textos é unha aprendizaxe que non se debería esquecer. Roi presentoulles a mesma noticia, pero en diferentes xornais, para evidenciar como se pode manipular aos lectores e lectoras e condicionar a súa opinión. Manipulación a través da palabra e, tamén, da imaxe.

A continuación, visionamos o vídeo Manual para que no te la cuelen, que foi esclarecedor. A rapazada xa estaba preparada para a fase práctica, a edición dun vídeo (con Videoshow, Vivavideo ou Kinemaster) no que, utilizando datos reais, […]

1201, 2019

Comunicación ‘perigosa’!

12 Xaneiro, 2019|Categorías: Blog, Centros de ensino, IES Pintor Colmeiro, Interculturalidade, Memes, Racismo e Xenofobia, Temas|

O pasado catro de decembro, os alumnos de FPB e parte de alumnado da ESO do IES Pintor Colmeiro de Silleda, finalizaron as actividades do epdlab do 2018 coa terceira sesión denominada: #stoprumores

A profesional que impartiu o obradoiro abordou o tema da subxectividade presente nos medios de comunicación, noticias rexidas por prexuízos principalmente socio-culturais.

A raíz da análise de documentos audiovisuais, sorprende ver como realidade e ficción se intercalan, sendo difícil discernir ambas.

O alumnado, como sempre, estivo receptivo e moi atento aos casos expostos e a análise dos mesmos.

Sorprende que a pesares de estar nunha sociedade que se supón ‘’avanzada’’, seguemos a cometer erros cando se trata de crear contidos, tratar e analizar información que moitas veces se confunde con opinión.

Os medios de comunicación axudan a construír ou destruír unha sociedade a través das ferramentas de comunicación.

Nesta actividade destacou a temática […]

801, 2019

Obradoiro 3 – A linguaxe importa

8 Xaneiro, 2019|Categorías: Blog, Colectivos Culturais, Comunidades, Gifs, IES Carlos Casares, Interculturalidade, Migracións, Racismo e Xenofobia|

Nesta nova xornada do #epdlab acompañáronnos María e Roi, facéndonos reflexionar sobre o significado das palabras e a discriminación que pode supoñer en determinados contextos. Vimos o vocabulario que xeralmente se utiliza na prensa para referirse a migrantes (“ilegais”, “sen papeis”…) e as inxustizas que acarrea… E é que moitas veces se crean situacións de medo e alarma usando expresións e palabras como “crisis e presión migratoria”, “avalancha”, “salto masivo”… cando o que hai de fondo é un problema social a nivel global que moitas veces non queremos ver. Logo construímos gifs alusivos á actividade.

2612, 2018

A linguaxe importa?

26 Decembro, 2018|Categorías: Blog, Gifs, IES Castro Alobre, Medios, Memes, Migracións|

Pechamos o ano falando da importancia de empregar axeitadamente a linguaxe.

María introduciu o tema co vídeo da entrevista de Inaki Gabilondo a Rosa Díez, na que o emprego da palabra “gallego” pola entrevistada dá pé á diversidade de opinións. Unha parte do alumnado pensa que a utilización deste tipo de palabras é negativo e pode contribuír a manter estereotipos, mentres outros cren que non ten demasiada transcendencia e que importa máis o “como se diga” que a palabra en si. Despois do debate, tiveron que crear un gift para expresar o seu sentimento cara a utilización dese termo.

A continuación, María repartiulles textos de xornais nos que só se resaltaban algunhas palabras ou frases. O alumnado debía adiviñar de que trataba o texto. Do mesmo xeito, despois de examinar dous fotogramas de películas, debían […]

A credibilidade da información está en xogo?

Comezamos o ano cun interesante tema, Os bulos ou Fake news. O alumnado tivo que reflexionar acerca da veracidade ou falsedade de catro noticias. A conclusión foi que non é nada fácil distinguilas; por iso, debemos prestar atención e non quedarnos só co titular.

A lectura crítica dos textos é unha aprendizaxe que non se debería esquecer. Roi presentoulles a mesma noticia, pero en diferentes xornais, para evidenciar como se pode manipular aos lectores e lectoras e condicionar a súa opinión. Manipulación a través da palabra e, tamén, da imaxe.

A continuación, visionamos o vídeo Manual para que no te la cuelen, que foi esclarecedor. A rapazada xa estaba preparada para a fase práctica, a edición dun vídeo (con Videoshow, Vivavideo ou Kinemaster) no que, utilizando datos reais, […]

17 Xaneiro, 2019|Categorías: Blog, Centros de ensino, IES Castro Alobre, Medios, Micro-videos, Migracións, Racismo e Xenofobia|

Comunicación ‘perigosa’!

O pasado catro de decembro, os alumnos de FPB e parte de alumnado da ESO do IES Pintor Colmeiro de Silleda, finalizaron as actividades do epdlab do 2018 coa terceira sesión denominada: #stoprumores

A profesional que impartiu o obradoiro abordou o tema da subxectividade presente nos medios de comunicación, noticias rexidas por prexuízos principalmente socio-culturais.

A raíz da análise de documentos audiovisuais, sorprende ver como realidade e ficción se intercalan, sendo difícil discernir ambas.

O alumnado, como sempre, estivo receptivo e moi atento aos casos expostos e a análise dos mesmos.

Sorprende que a pesares de estar nunha sociedade que se supón ‘’avanzada’’, seguemos a cometer erros cando se trata de crear contidos, tratar e analizar información que moitas veces se confunde con opinión.

Os medios de comunicación axudan a construír ou destruír unha sociedade a través das ferramentas de comunicación.

Nesta actividade destacou a temática […]

12 Xaneiro, 2019|Categorías: Blog, Centros de ensino, IES Pintor Colmeiro, Interculturalidade, Memes, Racismo e Xenofobia, Temas|

Obradoiro 3 – A linguaxe importa

Nesta nova xornada do #epdlab acompañáronnos María e Roi, facéndonos reflexionar sobre o significado das palabras e a discriminación que pode supoñer en determinados contextos. Vimos o vocabulario que xeralmente se utiliza na prensa para referirse a migrantes (“ilegais”, “sen papeis”…) e as inxustizas que acarrea… E é que moitas veces se crean situacións de medo e alarma usando expresións e palabras como “crisis e presión migratoria”, “avalancha”, “salto masivo”… cando o que hai de fondo é un problema social a nivel global que moitas veces non queremos ver. Logo construímos gifs alusivos á actividade.

A linguaxe importa?

Pechamos o ano falando da importancia de empregar axeitadamente a linguaxe.

María introduciu o tema co vídeo da entrevista de Inaki Gabilondo a Rosa Díez, na que o emprego da palabra “gallego” pola entrevistada dá pé á diversidade de opinións. Unha parte do alumnado pensa que a utilización deste tipo de palabras é negativo e pode contribuír a manter estereotipos, mentres outros cren que non ten demasiada transcendencia e que importa máis o “como se diga” que a palabra en si. Despois do debate, tiveron que crear un gift para expresar o seu sentimento cara a utilización dese termo.

A continuación, María repartiulles textos de xornais nos que só se resaltaban algunhas palabras ou frases. O alumnado debía adiviñar de que trataba o texto. Do mesmo xeito, despois de examinar dous fotogramas de películas, debían […]

26 Decembro, 2018|Categorías: Blog, Gifs, IES Castro Alobre, Medios, Memes, Migracións|