Loading...
INS – IES Illa de Ons2018-09-24T14:47:33+02:00

Memes para desmontar prexuízos: que aprendemos no Obradoiro 3 de EpDLab?

20 Febreiro, 2025|Categorías: Blog, Colectivos Culturais, IES Carlos Casares, IES de Brión, IES Illa de Ons, IES Pintor Colmeiro, IES Praia Barraña, Interculturalidade, Memes, Migracións, Racismo e Xenofobia|

No terceiro obradoiro de EpDLab mergullámonos no impacto que ten a linguaxe mediática (textual, visual e simbólica) na forma na que entendemos a realidade, especialmente cando falamos de migracións, diversidade cultural ou convivencia. Analizamos como os medios inflúen na percepción social de determinados colectivos e como, moitas veces, reproducen estereotipos e discursos discriminatorios. Foi unha sesión intensa, na que falamos sobre racismo, xitanofobia, desigualdade e exclusión social, pero tamén da importancia de comunicar con responsabilidade, con empatía e con sentido crítico. As reflexións compartidas polo alumnado dos diferentes centros participantes deixan moi claro que este tipo de espazos son necesarios, e que hai moita gana de falar destas cousas: “Antes pensaba que os xitanos eran malos, agora sei que non”; “O racismo está en todas partes”; “Aprendín que os prexuízos fan dano e que hai moito máis racismo do que [...]

Continuamos co proxecto EpDlab: bulos e noticias falsas 📰❌

30 Decembro, 2024|Categorías: Blog, IES Illa de Ons, Micro-videos, Racismo e Xenofobia, Sexismo e identidade|

Na segunda actividade de EpDlab no IES Illa de Ons, adentrámonos no mundo dos bulos, as fake news e a manipulación da información. Reflexionamos sobre como estes elementos afectan as nosas opinións e contribúen a estender discursos de odio, desigualdade e desinformación. O alumnado sacou conclusións moi claras: non todo o que lemos ou vemos é real. Aprenderon a pensar dúas veces antes de crer nunha noticia, a detectar manipulacións nos medios e a ser conscientes do impacto dos bulos, especialmente no que respecta ao racismo e á desigualdade. Como un deles resumiu: *“As noticias son moi manipulables, hai que pensar dúas veces antes de crer algo.”* Tamén reflexionaron sobre ideas preconcibidas que tiñan e descubriron que detrás das cifras e titulares ás veces se esconden falsidades ou intencións interesadas. Foi un obradoiro entretido e revelador, que axudou ao alumnado [...]

Go to Top